Maakt jouw organisatie zich ook op voor een toekomst waarin ‘hybride werken’ het nieuwe normaal wordt? Voor wie manieren zoekt om hybride werken gestructureerd en met voldoende draagvlak te integreren in de organisatie bieden wij gerichte ondersteuning. Integratie gaat namelijk niet vanzelf. Hybride werken raakt allerlei lagen en processen in de organisatie:
- Vergaderingen bestaan steeds vaker uit online en fysieke deelnemers
- Leidinggeven is moeilijker omdat contact met collega’s minder vanzelfsprekend is
- Het inwerken van nieuwe collega’s op afstand is niet altijd even makkelijk
- Het contact tussen afdelingen wordt minder sterk en meer afhankelijk van online communicatiemiddelen
Hybride Werken Scan
2KNOWHOW heeft de Hybride Werken Scan ontwikkeld. Deze scan is gebaseerd op 10 pijlers die belangrijk zijn voor een succesvolle transitie naar hybride werken. Elke pijler bevat op zijn beurt weer 10 stellingen. We vullen samen met het MT de scan in zodat er een duidelijk beeld ontstaat van de gebieden die extra aandacht behoeven om een succesvolle transitie te realiseren.
Inspireren en draagvlak creëren
In een interactieve teamsessie kijken we naar de kansen die het hybride werken de organisatie, de teams en het individu biedt. We brengen de zogenaamde Why in kaart, een inspirerend visieverhaal, waarmee de organisatie gestimuleerd wordt om in beweging te komen. Met behulp van de uitkomsten van de scan weet je als organisatie ook welke pijlers aandacht vragen in de transitie. Dit wordt verder uitgewerkt tijdens de zogenaamde What-sessies.